Pozycjonowanie stron internetowych

parallax background
 
 
 
 
 
 

Interesuje Cię, jak SEO może pomóc Twojej firmie w rozwoju online?


Po prostu wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe, aby porozmawiać o tym, czego potrzebujesz i jak możemy pomóc. Możesz też zadzwonić pod numer podany u góry strony. Oczekujemy na kontakt zwrotny!

     
    Pozycjonowanie stron internetowych

    Pozycjonowanie stron internetowych

    Lista wyników w Google i innych wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnego hasła nie jest dziełem przypadku! Choć wyniki te nazywane są naturalnymi, to webmasterzy poświęcają dni i noce, by firma wskoczyła na najwyższe pozycje. W ostatnim czasie pozycjonowanie stron internetowych stało się bardzo popularne wśród przedsiębiorców i powstało wiele przewodników na temat: jak to zrobić bez agencji SEO? Jednak samozwańcze działania SEO mogą przyczynić się do tego, że firma zginie w czeluściach Google. A próby reanimacji pogarszają sprawę. Zanim oddasz się przewodnikowym mądrościom, musisz wiedzieć, że pozycjonowanie stron nie jest schematycznym działaniem! Każdy portal jest inny, działa lokalnie bądź globalnie, w różnych branżach, szuka drogi do konkretnej grupy odbiorców. Poza tym Google cały czas aktualizuje wskaźniki brane pod uwagę przy tworzeniu rankingu stron. Warto się edukować na ten temat, ale sukces wypracować mogą jedynie specjaliści SEO, który są na bieżąco.
    Co to jest pozycjonowanie stron?

    Co to jest pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie stron internetowych w skrócie określane jest mianem SEO, od angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization. Tłumacząc, jest to pozycjonowanie dla silników wyszukiwarek internetowych. Stąd SEO jest synonimem do frazy pozycjonowanie stron internetowych. O dużą klikalność bój toczyć może każda witryna, malutkiego salonu fryzjerskiego, blog czy każdy inny serwis internetowy, który chce zwiększyć popularność.  Pozycjonowanie stron dzieli się na:
    • pozycjonowanie lokalne (regionalne) - skierowane do firm lokalnych, typu: salony kosmetyczne, firmy budowlane, strony osób wykonujących wolne zawody, czyli do firm, które działają w konkretnym regionie. Celem pozycjonowania jest wypracowanie wysokiej pozycji strony wśród użytkowników danego miasta;
    • pozycjonowanie globalne - skierowane do firm, które mają zasięg krajowy bądź globalny, chcą wypromować firmę w Polsce lub/i za granicą. To oferta dla osób, które mają sklepy internetowe i realizują sprzedaż wysyłkową, ale także dla różnego rodzaju portali, blogów, które zwiększając zasięg, zyskują większą popularność;
    • pozycjonowanie szerokie (long tail) - nazwa pozycjonowania wzięła się od techniki, która jest ukierunkowana na mniej popularne hasła, long tail, czyli długi ogon, skupia się na bardziej szczegółowych frazach. Są one dłuższe, zazwyczaj trzy, cztery wyrazy.
    Pozycjonowanie stron internetowych nie należy do działań krótkoterminowych, gdyż nie przyniesie oczekiwanych efektów. Konieczne jest kilkumiesięczne wdrażanie planu działania, stała analiza ruchu na stronie, ocena efektów, wprowadzanie zmian, ulepszanie przyjętej strategii. I samo osiągnięcie wysokiej pozycji w Google nie oznacza, że jest ona dana już na zawsze. Sprytne roboty do oceny przydatności treści dla użytkownika na bieżąco aktualizują rankingi wyników. Dlatego ważna jest opieka specjalisty SEO nad stroną internetową również po osiągnięciu ustalonego celu. Jeśli chcesz żyć w sieci, musisz zaprzyjaźnić się z pozycjonowaniem i najlepiej jest mieć  dobre, fachowe wsparcie. Przerwy w pozycjonowaniu miesięczne czy nawet tygodniowe powodują spadki, dlatego ważne jest, by działać w sposób ciągły i zaplanowany. 
    Co odpowiada Google - jak analizować wyniki?

    Co odpowiada Google - jak analizować wyniki?

    Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, stąd skupiamy się właśnie na niej. W Polsce z Google korzysta 97% użytkowników internetu. A Ty jak często poszukujesz usług i firm, korzystając z tej wyszukiwarki? Kilka razy dziennie? Kilka razy w tygodniu? Teraz już wiesz, jaką ma moc i jaki może mieć zasięg, nie tylko krajowy, ale i globalny. Wyniki w Google składają się z kilku typów. Pierwsze to wyniki płatne, Google Ads. Wyświetlają się one  poniżej okienka wyszukiwarki bądź na dole strony. Google Ads to jeden ze sposobów dotarcia do nowych odbiorców, którym również się zajmujemy.  Poniżej wyników płatnych są już wyniki naturalne, określane również organicznymi. Naturalne, gdyż według Google są oczywistą odpowiedzią na poszukiwane hasło, ułożone od tych najbardziej pasujących do tych najmniej- a tak przynajmniej w teorii. Bo w praktyce specjaliści SEO pracują nad tym, by to właśnie konkretna strona znalazła się w czołówce wyników. Aby ułatwić użytkownikom dotarcie do usług i firm, które są w ich zainteresowaniu, Google wyświetla również mapkę z trzema pozycjami. Jest ona usytuowana obok Google Ads i wyników naturalnych albo na górze. Klikając w więcej miejsc, sprawdzisz wszystkie punkty, żyjące w sieci, na mapce.
    Jak Google tworzy rankingi?

    Jak Google tworzy rankingi?

    Robot Google zwany również crawler, web wanderer, bot, spider, pełzacz wędruje po sieci, wykonując określone, powtarzające się zadania. W wirtualnym świecie są dobre i złe roboty. Te o ciemnej mocy mogą spowalniać działanie strony. Dla pozycjonowania stron www najważniejsze są roboty indeksujące. Tego typu robot nazywa się Googlebot. Przemierzając Internet, pobierają one, przetwarzają i zbierają informacje. Są one zapisywane i porządkowane w bazie danych Google, a później algorytmy biorą je pod uwagę przy rankingach. Google uwzględnia setki różnych wskaźników, mało tego każdego roku wskaźniki przechodzą liczne aktualizacje. Dlatego ważne jest, by być na bieżąco. 
    Co ma znaczenie dla wyszukiwarek?

    Co ma znaczenie dla wyszukiwarek?

    Choć wszystkie wskaźniki nie są znane, to specjaliści SEO są zgodni, wpływ na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mają:
    • aktualne treści,
    • częstotliwość dodawania treści,
    • jakość tekstów,
    • poprawna pisownia,
    • linki zawarte na innych stronach do portalu (znaczenie tych linków),
    • słowa kluczowe na stronie,
    • adres URL oraz tytuł strony,
    • nawigacja na stronie,
    • historia domeny,
    • linki na stronie.
    Cały wachlarz czynników wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Samodzielne działanie na kilku płaszczyznach, bez odpowiednich narzędzi i wiedzy, jest trudne. I często nie przynosi zamierzonych efektów.
    Pozycjonowanie stron internetowych od podszewki?

    Pozycjonowanie stron internetowych od podszewki?

    Zastanawiasz się pewnie, jak w praktyce wygląda pozycjonowanie stron internetowych? Przedstawiamy kilka strategii, dzięki którym firma poprawia swój wynik w Google. Zanim jednak przyjęty zostanie plan działania, specjaliści analizują obecną sytuację strony internetowej. Sprawdzają, gdzie jest widoczna, na której pozycji, pod jakie słowa kluczowe była pozycjonowana. Po analizie ustalamy z klientem cel i decydujemy o strategii. W zależności od preferencji klienta oraz innych czynników, jak rodzaj pozycjonowania, lokalne czy globalne, wdrażamy działania, które dzielą się na dwie grupy:
    • Optymalizacja on-page - są to działania związane z kwestiami technicznymi jak: zmiana wyglądu strony, z naciskiem na jej content, właściwe rozmieszczenie treści na stronie, umieszczenie w nich linków, optymalizacja kodu źródłowego witryny.
    • ptymalizacja off-page - działania kładą nacisk na zwiększenie rozpoznawalności strony i wzrost jej popularności. Wykorzystywane są między innymi linki do witryny - umieszczane na blogach, forach internetowych, na specjalnie stworzonych stronach.
    W kwestiach technicznych podejmujemy szereg działań, a wśród nich:
    • przyjazdy adres URL,
    • optymalizacja atrybutów alt,
    • optymalizacja meta opisów,
    • optymalizacja tytułów,
    • usprawnienie ładowania strony.
    Pierwszy etap, techniczny, jest niezbędny, by Googlebot właściwie zaindeksował cały portal. Kolejny etap to ingerencja w treść zawartą na stronie oraz jej wizerunek. Istotne znaczenie ma zapełnienie strony wartościową treścią, nasyconą frazami kluczowymi i powiązanymi z nimi słowami. Istotne, by teksty były poprawne, wysokiej jakości, profesjonalne. Nie ma w nich miejsca na błędy, interpunkcyjne czy o zgrozo ortograficzne.  W kolejnych etapach bazujemy na kolejnych strategiach:
    • Link Building - zamieszczamy linki do strony internetowej na innych portalach, dzięki temu strona zyskuje popularność,
    • Content Marketing - treści tematyczne przygotowane pod seo, dotyczące marki, produktów.
    Pozycjonowanie przynosi korzyści

    Pozycjonowanie przynosi korzyści

    Nie ma nic lepszego niż inwestycja w siebie, a firma to my. To, co możemy jej podarować i na początku działalności, gdy dopiero stawiamy pierwsze kroki jako przedsiębiorcy i mając za sobą wieloletnie doświadczenie, to życie w sieci. Największą korzyścią jest obecność w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, Google. Co realnie zyskasz?
    • Wyższa pozycja w rankingu wyników organicznych.
    • Większy ruch na stronie.
    • Większa rozpoznawalność marki.
    • Dotarcie do nowych odbiorców.
    • Przewaga nad konkurencją = stabilna pozycja na rynku. 
    • Zaufanie do marki.
    Każdy z tych elementów wpływa na większe zyski. Marka, która staje się popularna i rozpoznawalna, i oferuje dobre produkty, polecana jest pocztą pantoflową, linki w końcu same pojawiają się na forach. Aby dojść do tego punktu, konieczne są przemyślane strategie. Ile czasu to trwa? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, jak nie ma jednej drogi do sukcesu. Każda strona wymaga analizy pod wieloma względami. Po audycie SEO i rozmowach z klientem określamy cele. A czas? Pozycjonowanie stron internetowych nie lubi ram czasowych, to coś, co wymaga ciągłej dbałości i reagowania na  zmiany.  W pracy korzystamy z narzędzi, które dają nam nieograniczone możliwości wypromowania Twojej Firmy w sieci.